Autobusy elektryczne stają się dominującym segmentem w miejskich flotach, a tempo zmian technologicznych jest bezprecedensowe. Przykładowo baterie, które były montowane w pojazdach produkowanych dekadę temu, znacząco różnią się pod względem pojemności i wydajności od tych projektowanych dzisiaj. Firma Solaris wprowadza dziś nową usługę retrofitu pojazdów zeroemisyjnych, aby zapewnić skuteczne rozwiązanie tym klientom, którzy chcą wydłużyć eksploatację elektrycznych autobusów poprzednich generacji, jednocześnie czerpiąc korzyści z rozwoju technologicznego w pojazdach elektrycznych.
W ostatnich latach obserwujemy dynamiczną transformację we flotach przewoźników miejskich. Autobusy z napędem diesla są coraz częściej zastępowane pojazdami elektrycznymi, wraz z nową infrastrukturą ładowania oraz rozwiązaniami do zarządzania flotą. Proces transformacji i rozwój technologiczny przebiegają w tak szybkim tempie, że rozwiązania starzeją się jeszcze w trakcie eksploatacji pojazdów. Solaris, jako europejski lider w obszarze e-mobilności, rozszerza swoje portfolio o usługę „retrofit pojazdów zeroemisyjnych”, która polega na wymianie określonych komponentów pojazdów elektrycznych – w szczególności baterii, ale także innych elementów układu napędowego – co znacząco wydłuża żywotność autobusów elektrycznych.
Solaris produkuje autobusy elektryczne od 2011 roku. Kilka tysięcy pojazdów elektrycznych marki kursuje po europejskich drogach, a niektóre z nich z powodzeniem służą pasażerom od ponad dekady, pokonując już blisko milion kilometrów. Retrofit, czyli pogwarancyjna wymiana części kluczowych dla pojazdów elektrycznych na nowe, wspiera operatorów w maksymalizacji zwrotu z inwestycji w e-mobilność.
Oferta retrofitu pojazdów zeroemisyjnych koncentruje się na bateriach i obejmuje modernizację systemów magazynowania energii, co prowadzi do poprawy ich efektywności. W ten sposób możliwe jest zastosowanie najnowszych generacji magazynów energii, co przekłada się na lepsze osiągi i dłuższą trwałość.
– Retrofit pojazdów zeroemisyjnych to usługa opracowana w odpowiedzi na potrzeby klientów, która pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał pojazdu na każdym etapie jego eksploatacji. Nasz dział After Sales wspólnie z działem Battery Hub, reaguje na rosnące oczekiwania rynku, oferując kompleksowe rozwiązania dla użytkowników autobusów bateryjnych na wszystkich etapach procesu, włącznie z utylizacją zużytych baterii. Z dumą informujemy, że pierwsze jednostki po renowacji już jeżdżą w MPK Kraków. Jesteśmy gotowi, aby rozszerzyć tę ofertę we wszystkich certyfikowanych punktach serwisowych Solarisa w Europie – mówi Marco Franza, Chief Services Officer w Solaris Bus & Coach.
Retrofit pojazdu przez firmę Solaris to usługa kompleksowa. Producent zapewnia pełne wsparcie swoich klientów: od całościowej analizy danego przypadku, poprzez kalkulację, stworzenie pełnej dokumentacji, odbiór dotychczas użytkowanych baterii, aż po montaż nowych. Usługa ta dotyczy zarówno autobusów bateryjnych, jak i trolejbusów z bateriami i systemami IMC, a w przyszłości także autobusów wodorowych.
Usługa retrofitu w Solarisie wspierana jest także szeregiem dodatkowych procesów. Obejmują one między innymi wymianę niezbędnej instalacji elektrycznej, instalację lub aktualizację systemu BTMS (Battery Thermal Management System, który odpowiada za chłodzenie i grzanie baterii), aktualizację systemów zarządzania energią BMS (Battery Management System) oraz zadbanie o kompatybilność modyfikacji baterii do istniejącej infrastruktury ładowania. To atrakcyjna oferta, która pozwala maksymalnie wykorzystać atuty nowoczesnych pojazdów bateryjnych i zdecydowanie wydłużyć okres ich eksploatacji.
Specjaliści firmy Solaris zaoferują najbardziej optymalne rozwiązania bateryjne, bazujące na bateriach zarówno w technologii LFP, NMC lub LTO, zgodnie z oczekiwaniami klienta. Podczas przygotowania oferty brane są pod uwagę dziesiątki czynników, takie jak oczekiwany czas życia baterii, ich sposób ładowania i użytkowania, ilość energii potrzebna każdego dnia do wykonania zadań przewozowych czy wreszcie cena.
Już dziś usługa retrofitu cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Aktualnie Solaris kończy proces retrofitu pojazdów dla MPK Kraków. W ramach zlecenia, pozyskanego na drodze postępowania przetargowego, Solaris odpowiada za pogwarancyjną wymianę baterii w 20 autobusach: siedemnastu typu Urbino 12 electric oraz trzech przegubowych Urbino 18 electric. Kolejne pozyskane zamówienia m.in. od klientów z Berlina, Hamburga, Paryża i Warszawy są w trakcie realizacji.
Z imponującą liczbą 6300 sprzedanych w całej Europie autobusów elektrycznych i wodorowych oraz trolejbusów – Solaris ma najlepsze kompetencje do kompleksowego przeprowadzania tego istotnego procesu. Producent bazuje na bogatym doświadczeniu wyniesionym nie tylko ze sprzedaży, ale i opiece serwisowej swoich kontraktów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.